Nutid

Det händer mycket i mitt liv nu. Jag tog ett viktigt beslut för ett år sedan ungefär om hur jag ska göra med studier och arbete. Valet stod mellan att följa min (eventuellt lite osäkra) dröm sedan femton år eller leta efter ett okej jobb och nöja mig. Beslutet kunde inte skjutas upp längre. Jag valde min dröm. Det kommer kanske inte lyckas, men om jag inte försöker vet jag att jag alltid kommer undra och fundera över hur det kanske hade kunnat bli. Jag vet att jag skulle ångra mig och bli bitter.

Så jag bestämde mig för att satsa och nu måste jag faktiskt göra något. Nu är det handling och inte bara tanke. Det betyder att jag måste prioritera mina studier framför min partners arbete och flytta ifrån honom till en annan stad. Jag måste flytta och han får välja om han vill följa med eller inte. Hittills har han valt inte.

2 thoughts on “Nutid

    • Tack! Ja det hoppas jag med. Men jag tror att oavsett om jag når mina mål eller inte är det viktigt att jag prioriterar mig själv. Även om det blir tufft för förhållandet att bo långt ifrån varann så blir det nog starkare av att vi båda utvecklas. Hoppas det i alla fall.

Kommentera

