Vänskap

På tv ser jag riktig vänskap. Vännerna accepterar varann precis som de är. Deras relation är stark nog att tåla bråk, starka viljor och att de utvecklas som individer. När de är tillsammans kan de verkligen vara sig själva, säga och göra vad som helst utan att bli dömda. De är varandras trygga zon.

Jag tänker till exempel på Meredith och Christina i Grey’s Anatomy. Deras relation klarar allt och den försvinner inte när de har män, eller barn. Och jag tänker på Ella och Josefin i Glappet.

Jag undrar om sådan vänskap finns på riktigt. Jag har aldrig känt någon. Jag önskar att den finns för i så fall kanske även jag finner den till slut. Jag önskar att den inte finns för då slipper jag undra varför ingen vill dela den med mig.

3 thoughts on “Vänskap

  1. Det här var smärtsamt bekant. Kanske är det så att den typen av vänskap är lika mycket ett populärkulturellt påfund som ”leva lyckliga i alla sina dagar”?

Kommentera

