4. Det här tänkte jag om feminismen innan jag själv började inse att jag nog var en del av den…

Jag kan inte minnas att jag haft några fördomar om feminismen innan jag blev feminist själv, eftersom jag inte minns att jag någonsin inte varit feminist. Däremot trodde jag länge att alla var feminister! Alltså alla jag tyckte var någorlunda vettiga. Så var icke fallet. Många av mina vettiga menade att feminister kämpade för något som redan fanns (jämställdhet mellan könen), kämpade för införande av matriarkat, ville utrota män, var fula och arga eller hade blivit svikna av män och blivit bittra. Det var ett tråkigt uppvaknande att inse att så många missförstått feminismen, men i och med det blev jag ännu mer övertygad om att den behövs!

Kommentera

