Sanningen om sex

Första gången jag hade sex förstod jag inte att jag hade sex. Det var mycket förvirrande. Jag hade aldrig känt något som helst intresse för en annan persons könsorgan. Jag hade varit attraherad av lite olika människor, men vad gäller könsorgan hade jag bara känt äckel, om något. Eftersom sex innebar kuk i fitta penis i slida korven i brödet tåget i tunneln fisken på kroken hade jag försonats med tanken på att gå igenom livet som oskuld, även om jag förstod att det inte var helt socialt accepterat. Jag begrep, tack och lov för det är ingen självklarhet bland unga tjejer, att vill man inte ha sex så behöver man inte.

Så hamnade jag i säng med en annan person, en tjej, lika oerfaren som jag själv, och det var inte frågan om att stoppa in några kroppsdelar i några andra. Hennes fitta var bara en del av henne och ett hjälpmedel i jakten på njutning, precis som min. Jag visste inte vad jag gjorde men det hann jag inte fundera på då. Dagen efter gjorde jag däremot det, ordentligt. Jag visste ju att två tjejer kunde ha sex, men jag hade aldrig brytt mig om att ta reda på hur. Jag hade bara utgått från att någonting skulle stoppas in, kanske fingrar? Oralsex trodde jag bara killar gillade att få (och att ge). Som de flesta andra hade jag sett (hetero)sex på film. Man får ju aldrig faktiskt se vad de gör (att det är penetrationssex förstår man), men rätt ofta får man se hur känslorna tar sig uttryck i ansikten och händer, och kanske var de uttrycken likadana i tjejtjejsex? Men våra ansikten och händer hade inte gjort likadant som på filmerna, inte i närheten. Allt pekade på att det jag varit med om inte var sex, men jag kunde inte släppa känslan. Känslan av att vara så otroligt upphetsad att man nästan förlorar fast form, av att få genom att ge, av att vi är svaret och tiden står still och kunna se med huden och bara mer! Den känslan fick mig ändå att överväga om det inte var sex trots allt. Vi bestämde tillsammans att det var det.

Jag tänker ibland på vilken tur det var att första gången var med en tjej. Jag var tvungen att omdefiniera min förståelse av sex och på samma gång reflektera över min egen sexualitet. Det var en välsignelse att inte veta hur man gjorde, för då kunde vi inte göra fel. Vi behövde inte göra något för att ”det är så det går till” utan allt fick styras av våra egna viljor där och då. Tänk om första gången hade varit med en penetrationsgalen tonårspojke. Det hade bara befäst idén om tåget i tunneln och jag hade kanske aldrig insett att det inte är sex för mig.

6 thoughts on “Sanningen om sex

  1. Jag har många gånger önskat att jag kunde bli lesbisk.
    Tyvärr tänder jag inte sexuellt på vare sig kvinnor eller män – jag vill helt enkelt inte ha med andra människors könsorgan eller sexualitet att göra. Så är det att vara autosexuell – jag tillfredsställer min egen sexualitet och skiter i andras.

    • Jag har läst på lite om autosexuell sedan du skrev om det i en annan kommentar. Tycker det verkar vara en himlans praktisk sexualitet. Fast egentligen förstår jag inte begreppet sexualitet helt och hållet. För mig är att vara kär och att vara sexuellt upphetsad väldigt långt ifrån varann. Och i alla beskrivningar av sexualitet som jag stöter på är de ungefär synonyma.

  2. Vad härligt att läsa ditt inlägg! Sjukt fint! Jag själv hade sex (med män) långt innan jag hade kuk i fitta sex men förstod aldrig att det var sex jag höll på med. Kallade mig oskuld och var alltid osäker, mesta dels för att andra sa att det jag hade inte var sex, om inte killen kom av penetration så räknades det inte som sex. En läskig världsbild kan jag tycka nu då jag har mycket mer erfarenhet fast tyckte nog det var ganska obehagligt redan då. Blev diagnosterad med vestibulit redan efter min första partner jag hade kuk i fitta sex med och fick då göra min omdefiniering av vad sex är. Spännande att det ska krävas något så olyckligt för att fatta något så sjukt..
    Ja det var bara lite tankar ditt inlägg skapade. Sjukt fint (igen) att du skriver om det!

    • Tack! :) Ja jag tror verkligen det är jättevanligt bland unga tjejer att tro som vi gjorde. Så himla synd. Du nämner ordet ”oskuld” och det är ett av mina hatord nu när jag vet lite mer om sex. Jag menar, vad betyder det egentligen? Oskuld, utan skuld, är sex skuld? Tror det ordet bidrar till sexförvirringen bland tjejer.

Kommentera

